Διατροφή για πλούσια & λαμπερά μαλλιά

Όλοι θέλουμε υγιή και λαμπερά μαλλιά και ευτυχώς μπορούμε να αποκτήσουμε. Ο χρυσός κανόνας για υγιή μαλλιά είναι η σωστή διατροφή.

Με άλλα λόγια, η κατανάλωση ορισμένων πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τροφών μπορούν πράγματι να βελτιώσουν την κατάσταση των μαλλιών σας! Βάλτε αυτές τις 5 τροφές στη διατροφή σας και θα αποκτήσετε υπέροχα μαλλιά.

1. Σολομός

Ο άγριος σολομός είναι μια από τις καλύτερες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που βοηθά να διατηρηθεί το δέρμα σας απαλό και ενυδατωμένο. Άλλωστε, από εκεί ξεκινούν τα μαλλιά. Περίπου 3% της τρίχας αποτελείται από αυτά τα λιπαρά οξέα, έτσι προσφέροντας τα στα μαλλιά σας τα βοηθάτε να γίνουν λαμπερά και δυνατά.

2. Καρύδια

Μια άλλη τροφή γεμάτη ωμέγα-3, τα καρύδια, είναι επίσης μια μεγάλη πηγή βιοτίνης και βιταμίνης Ε.

Η βιοτίνη (επίσης γνωστή ως βιταμίνη H) είναι μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β που βοηθά το σώμα σας να μεταβολίσει τα λίπη και τις πρωτεΐνες, καθώς και την προώθηση του υγιούς δέρματος και των μαλλιών. Έλλειψη βιοτίνης στο σώμα έχει ως αποτέλεσμα απώλεια μαλλιών και θραύση, καθώς και ξηρό δέρμα και εύθραυστα νύχια.

Η βιταμίνη Ε προστατεύει τα κύτταρα σας από βλάβες στο DNA και προωθεί την ανάπτυξη των μαλλιών.

3. Πορτοκαλί τρόφιμα

Καταναλώστε τρόφιμα με πορτοκαλί χρώμα. Γιατί;

Επειδή είναι γεμάτα από β-καροτίνη, μια κοκκινωπό-πορτοκαλί χρωστική που το σώμα σας μετατρέπει σε βιταμίνη Α κατά τη διαδικασία της πέψης.
Η βιταμίνη Α είναι ένα βασικό συστατικό για την ανάπτυξη και την ανανέωση των νέων κυττάρων του δέρματος – συμπεριλαμβανομένου και του τριχωτού της κεφαλής. Έλλειψη βιταμίνης Α μπορεί να σας προκαλέσει φαγούρα, ξηροδερμία ακόμη και πιτυρίδα! Πορτοκαλί τροφές πλούσιες σε βήτα-καροτίνη είναι: γλυκοπατάτες, καρότα, πεπόνι, μάνγκο, κολοκύθα και βερίκοκα.

4. Αυγά

Ο καλύτερος βοηθός για τα μαλλιά! Τα μαλλιά σας αποτελούνται κυρίως από μια πρωτεΐνη που ονομάζεται κερατίνη, οπότε τρώγοντας τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, βοηθάτε σ την ανάπτυξη και την υγεία των μαλλιών σας.

Τα αυγά δεν είναι μόνο γεμάτα από πρωτεΐνες, αλλά περιέχουν επίσης τονωτικά ανόργανα άλατα και βιταμίνες όπως ψευδάργυρο, σελήνιο, θείο, σίδηρο και βιοτίνη. Το αυγό θεωρείται υψηλής ποιότητας ή "πλήρης" πηγή πρωτεΐνης, το οποίο σημαίνει ότι παρέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Η κυστεΐνη είναι το πιο σημαντικό αμινοξύ για την ανάπτυξη των μαλλιών. Είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα μαλλιά σας από την ακτινοβολία του ήλιου και δεσμεύεται με άλλες πρωτεΐνες στο στέλεχος της τρίχας για να αυξήσει ουσιαστικά το πάχος του κάθε κλώνου!

5. Σκούρα, φυλλώδη λαχανικά

Λαχανικά όπως το σπανάκι, το μπρόκολο, το κατσαρό λάχανο και το σέσκουλο είναι πλούσια σε σίδηρο, β-καροτένιο, φολικό οξύ και βιταμίνη C.
Το φολικό οξύ - η συνθετική μορφή του φυλλικού οξέος - λαμβάνονται συχνά για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των κυττάρων και των ιστών. Ωστόσο, μερικοί άνθρωποι ορκίζονται ότι βοηθά τα μαλλιά τους να μεγαλώσουν πάρα πολύ! Επειδή μπορεί να υπάρχουν πιθανές αρνητικές παρενέργειες από τη λήψη φυλλικού οξέος, είναι καλύτερο να λαμβάνετε το φυλλικό οξύ από φυσικές πηγές, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

 

--

Πηγές:

η εικόνα ανήκει στο jlahairspecialists.com

  1. Sattur, S. NUTRITION AND HAIR. Cell, 91, 9821259300.
  2. Kljajic, S. (2015). Eat smart. PS Post Script, (Sep 2015), 39.
  3. Palmer, B., Bassin, G., Barry, J., Wardle, J., Hogarth, K., Kress, L., & Palmer, P. (2014). What your skin, hair and nails can tell you about your health. Heart.

Χρησιμοποιούμε cookies που μας επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας.
Κάνοντας κλικ στο "Συμφωνώ" ή συνεχίζοντας να χρησιμοποιείται την ιστοσελίδα bioximikos.gr συμφωνείτε με τη χρήση cookies.