Χορτοφάγοι Vs Κρεατοφάγοι

Υπάρχει μία διαμάχη για το αν είναι καλύτερες οι ζωικές ή φυτικές πρωτεΐνες.

Μερικοί διατροφολόγοι υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι πέπτουν στο στομάχι καλύτερα τις ζωικές πρωτεΐνες, δεδομένου ότι είναι πιο κοντά στο δικό μας βιολογικό προφίλ και περιέχουν όλα τα αμινοξέα που χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε. Από την άλλη πλευρά, πολλοί υποστηρίζουν ότι οι φυτικές πρωτεΐνες είναι πιο υγιεινές οπότε οι ζωικές δεν είναι απαραίτητες, αν έχουμε ποικιλία στη διατροφή μας.

Ενώ οι ζωικές πρωτεΐνες έχουν κάπως καλύτερη απορρόφηση και διαθεσιμότητα από το σώμα, αυτό που έχω διαπιστώσει για κάθε πλευρά είναι ότι τα περισσότερα επιχειρήματα δεν έχουν να κάνουν με τις πρωτεΐνες τους, αλλά με τα τρόφιμα μέσα στα οποία βρίσκονται. Δηλαδή, τα κρέατα είναι υψηλότερα σε λιπαρά και χοληστερίνη ενώ τα δημητριακά είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, καθώς υπάρχει και το ηθικό δίλημμα για το αν πρέπει να τρώμε ζώα. Στους περισσότερους ανθρώπους, το σώμα διαχειρίζεται και τους δύο τύπους πρωτεΐνης εξίσου καλά.

Ένα πιθανό πρόβλημα με τις ζωικές πρωτεΐνες είναι ότι τείνουν να περιέχουν περισσότερα θειούχα αμινοξέα, τα οποία προκαλούν αυξημένη οξύτητα που μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση του ασβεστίου καθώς το σώμα προσπαθεί να εξισορροπήσει το pH του. Αυτό, όμως, συνήθως δεν είναι πρόβλημα αν τα καταναλώνετε με μέτρο και με μια καλά ισορροπημένη διατροφή.

Το μόνο σημαντικό χτύπημα στις φυτικές πρωτεΐνες είναι ότι οι περισσότερες είναι ατελείς, αλλά μόνο αυτό. Αλλά είναι ένα πρόβλημα που ξεπερνιέται εύκολα αν συνδυάσετε σωστά τις τροφές.

Λοιπόν, ποια ακριβώς πρέπει να είναι η πηγή πρωτεϊνών σας;

Όπως και με τόσα άλλα πράγματα, το κλειδί για την πρωτεΐνη είναι η ισορροπία. Είναι ένα ζωτικό και συχνά παρεξηγημένο μέρος της διατροφής μας, αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι η ποιότητα και το είδος της πρωτεΐνης μπορεί να είναι τόσο σημαντικά όσο και η ποσότητα που καταναλώνουμε.

Βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε ένα καλό συνδυασμό πρωτεϊνών υψηλής ποιότητας από τη διατροφή σας για ένα υγιές σώμα και μυαλό.

 

--

Πηγές: 

η εικόνα ανήκει στο: weneedfun.com

Stanton, J. (2011). Does meat rot in your colon? No. What does? Beans, grain and vegetables. Gnolls. org. Retrieved.

University of North Carolina at Chapel Hill. (2007, September 10). Specific Brain Protein Required For Nerve Cell Connections To Form And Function.ScienceDaily. Retrieved August 10, 2016 from sciencedaily.com

T. Colin Campbell, PhD. Animal vs. Plant Protein nutritionstudies.org

Χρησιμοποιούμε cookies που μας επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας.
Κάνοντας κλικ στο "Συμφωνώ" ή συνεχίζοντας να χρησιμοποιείται την ιστοσελίδα bioximikos.gr συμφωνείτε με τη χρήση cookies.