Τελικά το τηγάνισμα των λαχανικών δεν είναι και τόσο κακό...

Τα τηγανητά λαχανικά σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο έχουν περισσότερες φαινολικές ενώσεις.

Το τηγάνισμα προκαλεί αλλαγές στη δομή των λαχανικών αλλά προς το καλό, καθώς προσθέτει φαινολικές ενώσεις, που έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Μάλιστα, μόνο το τηγάνισμα έχει αυτή την ιδιότητα και όχι άλλοι τρόποι μαγειρέματος, όπως το βράσιμο.

Τι είναι οι φαινολικές ενώσεις

Οι φαινολικές ενώσεις παράγονται από τα φυτά. Ο ρόλος τους είναι να τα προστατεύουν από έντομα και άλλα παράσιτα καθώς επίσης προσδίδουν άρωμα και γεύση. Όταν οι άνθρωποι τρώνε φυτά με φαινολικές ενώσεις επωφελούνται από τις αντιοξειδωτικές ιδιότητές τους.

Το ελαιόλαδο έχει και από μόνο του φαινολικές ενώσεις που μεταφέρονται στα λαχανικά κατά το μαγείρεμα.

Μη βιαστείτε να αντικαταστήσετε το νερό στη σούπα σας με λάδι, καθώς αν πρόκειται να φάτε και το μέσο στο οποίο μαγειρεύονται τα λαχανικά, το νερό ή το λάδι δηλαδή, είναι πιο υγιεινό το βράσιμο. Ενώ να θυμάστε ότι το τηγάνισμα και το σοτάρισμα σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο αυξάνει το ποσοστό των λιπαρών σε σχέση με το βράσιμο.

 

--

Πηγές:

  1. Ramírez-Anaya, J. P., Samaniego-Sánchez, C., Castañeda-Saucedo, M. C., Villalón-Mir, M., & de la Serrana, H. L. (2015). Phenols and the antioxidant capacity of Mediterranean vegetables prepared with extra virgin olive oil using different domestic cooking techniques. Food chemistry, 188, 430-438.
  2. Vegetables fried in extra virgin olive oil have more beneficial properties than when boiled. Cristina Samaniego Sánchez. ugr.university
  3. Hajhashemi, V., Vaseghi, G., Pourfarzam, M., & Abdollahi, A. (2010). Are antioxidants helpful for disease prevention?. Research in pharmaceutical sciences, 5(1), 1-8.

Χρησιμοποιούμε cookies που μας επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας.
Κάνοντας κλικ στο "Συμφωνώ" ή συνεχίζοντας να χρησιμοποιείται την ιστοσελίδα bioximikos.gr συμφωνείτε με τη χρήση cookies.