start here

Πρωινό ξύπνημα: Το Βιολογικό μας ξυπνητήρι

Όπως οι υπολογιστές έτσι και άνθρωποι όταν πέφτουμε για ύπνο είναι σαν να πατάμε «Τερματισμό λειτουργίας». Ποιο είναι όμως το κουμπί στο σώμα μας που σημαίνει «Επανεκκίνηση»; Δεν είναι κουμπί αλλά είναι μια ενστικτώδης ενέργεια που κάνουμε όλοι όταν ξυπνάμε. Τεντωνόμαστε!

Εκτείνουμε τα πόδια μας, σηκώνουμε τα χέρια μας και γέρνουμε το κεφάλι προς τα πάνω ενώ χασμουριόμαστε. Μμμ ναι είναι απολαυστικό!

Γιατί τεντωνόμαστε όταν ξυπνάμε;

Μυϊκή ευελιξία

Σκεφτείτε το σαν ένα βιολογικό ξυπνητήρι που ξυπνάει από την υπνηλία τους μυς σας. Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι μετά από ένα βαθύ ύπνο νιώθετε πιασμένοι και τους μυς σας δύσκαμπτους. Αυτό συνήθως συμβαίνει γιατί ήσασταν ξαπλωμένοι στην ίδια θέση για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

Οι διατάσεις χαλαρώνουν και ευθυγραμμίζουν τους μυς σας, λέγοντας στον εγκέφαλο "Εμπρός! Ήρθε η ώρα να ξυπνήσουμε! Ώρα να ξανακουνηθούμε!

Ευελιξία αρθρώσεων

Οι κύριες αιτίες της πρωινής δυσκαμψίας είναι η έλλειψη της καθημερινής σωματικής δραστηριότητας, το υπερβολικό βάρος, η κακή διατροφή, ένα κρύο ή υγρό περιβάλλον ή ότι δεν κοιμάστε σωστά.

Μειωμένη ευελιξία στις αρθρώσεις μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα εμφάνισης αρθρίτιδας ή μιας κακής ισορροπίας, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε τραυματισμό. Οι διατάσεις το πρωί βελτιώνουν το εύρος της κίνησης των αρθρώσεων και την ακαμψία.

Καλή κυκλοφορία αίματος

Ενώ κοιμάστε, η ροή του αίματος μειώνεται, επιβραδύνοντας το ρυθμό της καρδιάς σας. Μάλιστα, ο καρδιακός σας ρυθμός είναι συνήθως στα χαμηλότερα επίπεδα λίγο πριν ξυπνήσετε.

Οι διατάσεις το πρωί βελτιώνουν σημαντικά την κυκλοφορία του αίματος. Το αίμα σας να αρχίζει να κινείται πιο γρήγορα και να κυκλοφορεί στους μυς των άκρων. Η σωστή κυκλοφορία σας βοηθά να κινήστε και να λειτουργείτε καλύτερα όλη την ημέρα.

Ανακούφιση από το άγχος και το στρες

Τεντώνοντας το σώμα σας για λίγα λεπτά το πρωί σας βοηθάει να ανακουφίσετε την ένταση που νιώθετε.

Για καλύτερα αποτελέσματα, κρατήστε κάθε τέντωμα για 30 δευτερόλεπτα για να δώσετε στους μυς σας το χρόνο να επιμηκυνθούν, στη συνέχεια χαλαρώστε και αναπνεύστε κανονικά.

 

--

Πηγές:

  1. Bertolucci, L. F. (2011). Pandiculation: Nature's way of maintaining the functional integrity of the myofascial system?. Journal of bodywork and movement therapies, 15(3), 268-280.
  2. Fraser, A. F. (1989). Pandiculation: the comparative phenomenon of systematic stretching. Applied Animal Behaviour Science, 23(3), 263-268.
  3. Do We Need to Stretch? GRETCHEN REYNOLDS nytimes.com
  4. Yawning warning: why do we yawn? Andrew Haynes pharmaceutical-journal.com

Χρησιμοποιούμε cookies που μας επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας.
Κάνοντας κλικ στο "Συμφωνώ" ή συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα bioximikos.gr συμφωνείτε με τη χρήση cookies.