Γιατί το γάλα καρύδας θα μπορούσε να αντικαταστήσει τα αθλητικά ποτά;

Το γάλα καρύδας είναι το διαυγές υγρό που συλλέγεται από φρέσκιες, πράσινες καρύδες, οι οποίες είναι τα φρούτα του κοκκοφοίνικα.

Είναι ιδιαιτέρα δημοφιλές ποτό στις τροπικές περιοχές, όπου οι πλανόδιοι πωλητές προσφέρουν στο δρόμο ή στην παραλία καρύδες με ένα καλαμάκι.

Τα τελευταία χρόνια, το συναντάμε όλο και πιο συχνά στα ράφια των καταστημάτων. Προωθείται ως ένα υγιεινό ποτό που προσφέρει θρεπτικά οφέλη, και όχι άδικα. Είναι πλούσιο σε κάλιο και περιέχει μικρές ποσότητες νατρίου, μαγνησίου, ασβεστίου και φωσφόρου. Και, σε σύγκριση με τα αναψυκτικά ή ακόμα και τα αθλητικά ποτά, το γάλα καρύδας είναι σχετικά χαμηλό σε θερμίδες και ζάχαρη.

Εξαιρετική πηγή Καλίου

Το γάλα καρύδας είναι ένα φυσικό ποτό που προσφέρει όσα ένα συνηθισμένο αθλητικό ποτό και περισσότερα. Είναι ένα υγιεινό ποτό που αναπληρώνει τα θρεπτικά συστατικά που έχει χάσει το σώμα σας κατά τη διάρκεια μιας μέτριας προπόνησης.

Έχει πέντε φορές περισσότερο κάλιο από γνωστά εμπορικά αναψυκτικά. Το κάλιο βοηθά στην αποφυγή των μυϊκών κραμπών που μπορεί να προκύψουν μερικές φορές κατά την προπόνηση.

Το κάλιο μπορεί επίσης να ωφελήσει και τους ανθρώπους που δεν ασκούνται. Οι σύγχρονες διατροφικές συνήθειες, ιδίως στις Η.Π.Α., έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κάλιο και υψηλή σε νάτριο, το οποίο βρίσκεται στο αλάτι. Η ανισορροπία αυτή ενδέχεται να είναι ανθυγιεινή. Σε μία μελέτη, τα άτομα που έτρωγαν τροφές χαμηλής περιεκτικότητας σε κάλιο και υψηλή σε νάτριο είχαν διπλάσιο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο και 50% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες.

Ωστόσο, το γάλα καρύδας έχει 400 mg/λίτρο νάτριο σε σύγκριση με τα αθλητικά ποτά που έχουν συνήθως 600 mg/λίτρο. Η χαμηλότερη περιεκτικότητα νάτριου είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα της καρύδας για τους ανθρώπους που κάνουν έντονη άσκηση και ιδρώνουν πολύ. Με την εφίδρωση οι άνθρωποι χάνουν περισσότερο νάτριο από κάλιο, και το γάλα καρύδας από μόνο του δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτό το χαμένο νάτριο.

Παχαίνει το γάλα καρύδας;

Το γάλα καρύδας, χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, περιέχει περίπου 40 θερμίδες ανά 250ml. Δεν έχει σχεδόν καθόλου λιπαρά, και είναι πέντε φορές καλύτερο από τα «κανονικά» αναψυκτικά, τα οποία περιέχουν περισσότερες θερμίδες και ζάχαρη.

Το γάλα καρύδας δεν είναι απολύτως απαραίτητο για την υγεία, αλλά οι ηλεκτρολύτες του είναι ευεργετικοί.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι η κύρια πηγή ενυδάτωσης πρέπει να είναι το νερό και το προϊόν της καρύδας δεν πρέπει να το αντικαταστήσει. Το γάλα καρύδας είναι απλά άλλο ένα αφέψημα που μπορεί να ενσωματωθεί με μέτρο, ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής, εάν τα άτομα το απολαμβάνουν.

--

Πηγές:

  1. Kuberski, T., Roberts, A., Linehan, B., Bryden, R. N., & Teburae, M. (1979). Coconut water as a rehydration fluid. The New Zealand medical journal, 90(641), 98-100.
  2. Saat, M., Singh, R., Sirisinghe, R. G., & Nawawi, M. (2002). Rehydration after exercise with fresh young coconut water, carbohydrate-electrolyte beverage and plain water. Journal of physiological anthropology and applied human science, 21(2), 93-104.
  3. CI-IAVALITTAMRONG, B. U. R. A. N. A., PIDATCHA, P., & THAVISRI, U. (1982). Electrolytes, sugar, calories, osmolarity and pH of beverages and coconut water. Magnesium (mEq/1), 16, 1-61.
  4. Anurag, P., & Rajamohan, T. (2003). Cardioprotective effect of tender coconut water in experimental myocardial infarction. Plant Foods for Human Nutrition, 58(3), 1-12.
  5. Gopikrishna, V., Baweja, P. S., Venkateshbabu, N., Thomas, T., & Kandaswamy, D. (2008). RETRACTED: Comparison of Coconut Water, Propolis, HBSS, and Milk on PDL Cell Survival. Journal of Endodontics, 34(5), 587-589.

Χρησιμοποιούμε cookies που μας επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας.
Κάνοντας κλικ στο "Συμφωνώ" ή συνεχίζοντας να χρησιμοποιείται την ιστοσελίδα bioximikos.gr συμφωνείτε με τη χρήση cookies.