Το τραγούδι είναι μια όμορφη αλλά αρκετά περίπλοκη μορφή τέχνης. Η ικανότητα κάποιος να τραγουδάει καλά βασίζεται σε μια σειρά από σωματικούς, ψυχικούς, και περιβαλλοντικούς παράγοντες.
Οι εκπαιδευτές λένε ότι όλοι μπορούν να εκπαιδεύσουν τη φωνή τους. Η εκπαίδευση της φωνή σας είναι το ίδιο με το να πηγαίνετε στο γυμναστήριο και να ενδυναμώνετε τους μύες σας. Δεν πρόκειται να γίνουμε όλοι κορυφαίοι αθλητές, αλλά με το σωστό προπονητή και πολλή εξάσκηση, μπορείτε σίγουρα να δείτε αποτελέσματα.
Ένας τραγουδιστής είναι όπως ένας κιθαρίστας ή ένας πιανίστας, μόνο που το μουσικό του όργανο είναι το σώμα του. Επομένως οποιαδήποτε ιδιαιτερότητα στην ανατομία, δηλαδή στο σχήμα και το μέγεθος των φωνητικών χορδών και του λάρυγγα, επηρεάζει και την ικανότητα να τραγουδά. Επίσης το σχήμα του κρανίου και η διαμόρφωση του φάρυγγα και των ρινικών κοιλοτήτων, που είναι και οι φυσικοί συντονιστές σας παίζουν σημαντικό ρόλο.
Σε μια έρευνα που μελετήθηκαν οι τραγουδιστικές ικανότητες ανθρώπων που δεν είχαν μουσική εκπαίδευση διαπιστώθηκε ότι το 20% των ανθρώπων δεν έχουν καλό έλεγχο των φωνητικών μυών τους, το 35 % δεν καταφέρνουν να ταιριάξουν τον τόνο της φωνής τους στην επιθυμητή μουσική νότα, και το 5% δεν έχει τη δυνατότητα να καταλάβει τη διαφορά μεταξύ δύο ήχων.
Η ρίζα αυτών των "μουσικών ελλείψεων" διαφέρει από άτομο σε άτομο, καθώς όλα αυτά τα χαρακτηριστικά εξαρτώνται από τη φυλή, το φύλο, την ηλικία και γενετικούς παράγοντες. Έχουν εντοπιστεί αρκετά γονίδια που φαίνεται να καθορίζουν την κλίση στη μουσική. Μάλιστα κάποιοι από αυτούς τους γενετικούς τόπους στο DNA σχετίζονται με τη δυσλεξία. Το ταλέντο λοιπόν είναι κληρονομικό σχεδόν κατά 50%.
Την ικανότητα ενός ατόμου να τραγουδά ενισχύουν και περιβαλλοντικοί παράγοντες. Όταν ένα παιδί μεγαλώνει από μικρή ηλικία σε μουσικό περιβάλλον ή ασχολείται με τη μουσική από μικρή ηλικία καλλιεργεί τη φωνή του. Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η ψυχολογία, η θετική ενέργεια, η αυτοπεποίθηση που σας επιτρέπει να ερμηνεύσετε.
Έτσι για κάποιους η εκπαίδευση της φωνής είναι πιο εύκολη ενώ για άλλους που δεν είναι έμφυτη απαιτεί περισσότερη προσπάθεια.
--
Πηγές:
η εικόνα της Beyonce ανήκει στο : bbc.co.uk
Hutchins, S. M., & Peretz, I. (2012). A frog in your throat or in your ear? Searching for the causes of poor singing. Journal of Experimental Psychology: General, 141(1), 76.
Pulli, K., Karma, K., Norio, R., Sistonen, P., Göring, H. H. H., & Järvelä, I. (2008). Genome-wide linkage scan for loci of musical aptitude in Finnish families: evidence for a major locus at 4q22. Journal of medical genetics, 45(7), 451-456.
Feinberg, D. R. (2004). Fundamental frequency perturbation indicates perceived health and age in male and female speakers. The Journal of the Acoustical Society of America, 115(5), 2609-2609.
Walton, J. H., & Orlikoff, R. F. (1994). Speaker race identification from acoustic cues in the vocal signal. Journal of Speech, Language, and Hearing Research,37(4), 738-745.